Publiczna
Szkoła Podstawowa nr 5
im. Jana Matejki
w Bochni

ul.Kazimierza Wielkiego 71
32–700 Bochnia
tel./fax (014) 6122391
e-mail: bochnia@ps5.pl
Rok powstania - 1962
 :. Strona główna 
 > Aktualności: 
 >> bieżące 
 >> wydarzenia 
 >> o nas w prasie 
 >> kalendarz 
 > podręczniki 10/11
 > Uczniowie: 
 >> w Samorządzie 
 >> piszą 
 >> na wycieczkach 
 >> w konkursach 
 > Zainteresowania: 
 >> kółka 
 >> kluby 
 > Sport w szkole 
 > Historia szkoły 
 > O Bochni 
 > Hymn szkoły 
 > Położenie szkoły 
 > Oferta 
 > Jan Matejko 
 > Galeria 
 > Archiwum 

Każde dziecko jest zdolne

PODRÓŻ DO KRAINY PANA ANDERSENA — pokaz umiejętności uczniów klasy I a Publicznej Szkoły Podstawowej nr 5 w Bochni w ramach projektu unijnego — „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”.

W dniu 7 czerwca 2011 r. w sali gimnastycz-nej PSP nr 5 odbyła się prezentacja umiejęt-ności uczniów klasy I a zdobytych w czasie realizacji III etapu projektu unijnego — „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” pod kierunkiem wychowawczyni Bożeny Górnej–Setlak.

Wśród licznie zgromadzonej publiczności: dyrekcji, nauczycieli, uczniów, rodziców i in-nych zaproszonych gości członkowie Klubu Myszki Agnieszki po raz ostatni spotkali się ze swoją ulubioną pacynką projektu — Myszką, która stała się dla wszystkich niezastąpionym bohaterem każdych zajęć projektu. Myszka była zawsze obecna, wymyślała różne zabawy, ćwiczenia, podróże, przygotowywała zagadki, krzyżówki, chwaliła, oceniała, gratulowała. Nic więc dziwnego, że po oficjalnym powitaniu i wprowadzeniu w temat prezentacji, uczniowie swój pokaz rozpoczęli od odśpiewania piosenki poświęconej Myszce, do której sami wymyślili słowa, melodię i własny akompaniament.

Uzyskawszy od Myszki — pacynki odpowiedź o celu i miejscu ostatniej europejskiej podróży, wykazali się dobrą znajomością mapy, wykorzystując w tym celu również globus, a także podstawowymi informacjami o Danii — wyspiarskim kraju, jego położeniu, fladze, stolicy podstawowych symbolach i różnych ciekawostkach.

Wzięli udział w zabawie ruchowej do piosenki pt. „Dania”. Następnie wybrali odpowiedni środek lokomocji, którym odbędą podróż do zaproponowanego przez Myszkę europejskiego kraju. Zgodnie stwierdzili, że najlepiej będzie odbyć podróż statkiem. Wybrano kapitana i załogę a następnie przy pomocy chust animacyjnych imitujących fale i marynarskich szant. Marynarze popłynęli w kierunku Danii, przeżywając po drodze różne kaprysy Bałtyckiego Morza. Była cisza morska, burza, był nawet sztorm. Po odśpiewaniu piosenki „Płynie łódź moja wzburzonym morzem” i dotarciu do celu kapitan zezwolił zejść marynarzom na ląd i udać się do wyznaczonych zadań.

Po przybyciu do Królestwa Danii podróżników przywitała Syrenka — najbardziej znany symbol Kopenhagi — stolicy Danii, którą zachwycają się wszyscy turyści. Opowiedziała wiele ciekawostek o swoim kraju, zabytkach, pałacach i bajecznych ogrodach. Uczniowie mieli możliwość spotkać się również z Ludzikiem Lego, groźnym Wikingiem, a także Eskimosem, który choć mieszka w Grenlandii także należy do Królestwa Danii. Eskimos przypomniał zebranym, jak wspaniale się wszyscy bawili gdy uczniowie klasy I a w towarzystwie Myszki Agnieszki i wychowawczyni odwiedzili Biegun Północny. Na powitanie znamienitych gości pierwszoklasiści do rytmicznej melodii wykonali na szczudłach opracowany przez siebie układ taneczny.

Następnie mieli okazję przywitać się z panem Andersenem, znanym na całym świecie bajkopisarzem. Na powitanie zaśpiewali mu piosenkę pt. „Dzień dobry panie Andersenie”. Andersen słyszał o osiągnięciach swoich gości, zdobywaniu przez nich nowych kompetencji, rozwijaniu różnych inteligencji, dlatego postanowił nieco sprawdzić zakres zdobytych w czasie projektu umiejętności. Uczniowie musieli się wykazać znajomością różnych książek, w których można odnaleźć podstawowe informacje o pisarzu, znaleźć te książki wśród innych i odczytać ich tytuły. Popisali się również wiadomościami na temat życia pisarza, które można znaleźć w Internecie. Pan Andersen był bardzo dumny i zadowolony. Gdy jeszcze okazało się, że uczniowie świetnie radzą sobie z różnymi układankami, zadaniami matematycznymi i wspaniale się koncentrują przy Serze Szwajcarskim z wielka radością zabrał zwiedzających do Krainy Baśni, gdzie mieli możliwość spotkania się z Dziewczynką z zapałkami, Brzydkim Kaczątkiem, Księżniczką na ziarnku grochu, Calineczką i Królową Zimą. Po rozwiązaniu zagadek bajkowe postacie wykonały przygotowany przez siebie piękny układ taneczny, w którym zachwyciły zebranych nie tylko tańcem ale i specjalnie na tą okazję przygotowanymi strojami. Były jeszcze inne piosenki, tańce w których pierwszoklasiści demonstrowali swoje umiejętności.

Na koniec rozpoczęły się podziękowania. Dzieci dziękowały Panu Andersenowi, Syrence i innym duńskim przyjaciołom za ciepłe przyjęcie, wspólne zabawy, nowe znajomości, wrażenia i bagaż nowych doświadczeń. Uczniowie podziękowali również Pani Dyrektor, że pozwolili zorganizować w szkole tak ciekawe zajęcia, rodzicom, że pozwolili uczniom w nich uczestniczyć często kosztem wielu wyrzeczeń, wychowawczyni, że przygotowywała atrakcyjne spotkania i świetnie się z dziećmi bawiła. Uczniowie podziękowali również wszystkim przybyłym za cierpliwe oglądanie, zrozumienie i możliwość zaprezentowania się przed tak licznie zgromadzoną publicznością.

W końcu wszyscy uczestnicy prezentacji otrzymali podziękowania od wychowawczyni, piękne dyplomy i małe myszki–pacynki przypominające maskotkę projektu Myszkę Agnieszkę. Otrzymali również gorące podziękowania od Pani Dyrektor Ewy Gardziel, a także wielkie brawa i słowa uznania od zgromadzonej publiczności...
III etap projektu unijnego „Pierwsze uczniowskie doświadczenia dobiegł końca”.
(bg–s)

>> Wstecz  | >> Dalej   | Strona Główna | Kontakt |