Duży plac zabaw w naszej szkole
„Radosna szkoła — Kraina sprawności i zdrowia” to rządowy program wsparcia dla szkół, który zapewnia pomoc finasową na wyposażenie miejsc aktywności ruchowej dla naj-młodszych uczniów. Dzięki temu programowi, jak również przychylności władz miasta Bochni, w naszej szkole powstał plac zabaw. Jego podstawowym zadaniem jest umożliwienie realizo-wania podstawy programowej wychowania fizycznego dzieci najmłodszych oraz zapewnienie warunków rozwijania sprawności fizycznej uczniów klas I–III na świeżym powietrzu w ciągu całego roku.
Na terenie o powierzchni ponad 600 m2 ogrodzonym siatką zamontowano wiele interesu-jących urządzeń z trwałych i bezpiecznych materiałów, posiadających certyfikaty bezpie-czeństwa i zostały dobrane pod kątem zapewnienia dzieciom możliwości rekreacji ruchowej.
Dzieci mogą korzystać z placu w trakcie zajęć dydaktycznych, podczas pobytu na świe-tlicy czy też po zakończeniu zajęć szkolnych, ale pod opieką osób dorosłych.
 |
7 lipca 2011 roku na teren przeznaczony pod zabudowę wkroczyła firma z Biadolin Szlachec-kich „KORA” i przystąpiła do budowy placu zabaw. |
 |
Prace rozpoczęto od przygotowania terenu pod zabudowę z równoczesnym kompletowaniem niezbędnych elementów urządzeń, zgodnie z przyjętym projektem wykonawczym placu. |
 |
Pierwsze konstrukcje urządzeń po ich zestawieniu zostają wstępnie osadzone w miejscach, w których zostaną na trwale zamontowane i zabetonowane. |
 |
Piąty dzień prac ekip montażowych. Widać postęp i powstające pierwsze urządzenia rekrea-cyjne. Zostaje ułożony również krawężnik ograniczający strefę bezpiecznej nawierzchni. |
 |
12 lipca około godziny 1400 nad naszą szkołą przechodzi burza, która po sobie pozostawia spustoszenie. Rosnące obok duże drzewo orzechowe zostaje powalone na budowany plac. |
 |
Ekipy montażowe w godzinę po burzy szacują poniesione straty. Powalone drzewo nie uczy-niło jednak wielu szkód. Wszystkie elementy konstrukcji urządzeń nie zostały uszkodzone. |
 |
Powalone drzewo stało się przyczyną przerwania prac w budowie placu na trzy dni i związane było z jego fizycznym usunięciem i wywiezieniem z terenu szkoły. |
 |
W dziesiątym dniu od wejścia na teren budowy zostaje położona wylewka betonowa pod tzw. strefę bezpiecznego upadku oraz ogrodzenie placu. |
 |
Równocześnie na terenie prostopadłym do strefy bezpiecznego upadku montowane są ele-menty niskiej zabudowy oraz dalsze grodzenie wyznaczonego terenu siatką. |
 |
Plac nabiera kolorytu. Dzień po dniu dostarczane są kolejne konstrukcje, zabetonowane zostały kolejne elementy wyposażenia placu. |
 |
Tempo prac nadal duże. Zabetonowywane są kolejne urządzenia służące rekreacji, osadzane są słupki ogrodzeniowe, wykonywany jest murek. |
 |
Słupki osadzone, murek gotowy, wkrótce plac zabaw zostanie ogrodzony i ekipy przystąpią do niwelacji oraz porządkowania terenu. |
 |
Wszystkie urządzenia zabawowe będą dostarczać dzieciom możliwości rozwoju i nauczania podstawowych wartości oraz cieszyć się będą zapewne zainteresowaniem uczniów. |
 |
Nasz plac zabaw jest przygotowany do prowadzenia różnych form zajęć ruchowych, jak: po-konywanie przeszkód, wspinanie, czworakowanie, przeploty, przeskoki, zwisy czy zjazdy. |
 |
Plac zabaw gotowy do odbioru i oddania w użytkowanie dzieciom. W oczekiwaniu na przyby-cie komisji ds. odbioru ostatni przegląd placu przez pracowników Urzędu Miasta. |
 |
Bezpieczne place zabaw są gwarantem radośnie i zdrowo spędzonego przez dziecko czasu. |
 |
Dziecko ma prawo do wypoczynku i czasu wolnego oraz uczestniczenia w zabawach i zaję-ciach rekreacyjnych, zaś zabawę określa się jako jeden z integralnych elementów dzieciństwa. |
 |
Nasz plac umożliwia dzieciom podejmowanie aktywności fizycznej w taki sposób, aby mogły rozładować napięcie fizyczne i emocjonalne. |
 |
Dziecko poprzez ruch doskonali swoją sprawność motoryczną. Kształtuje i usprawnia układy: ruchowy, dokrewny i nerwowy, przez co doskonali budowę i funkcję wymienionych narządów. |
 |
Ruch jest stymulatorem życia psychicznego i ważnym środkiem wychowania moralnego, este-tycznego i społczenego. |
 |
Czasem naprawdę trzeba niewiele, aby w znacznym stopniu zmienić oblicze placu. Uczniowie klas pierwszych po ślubowaniu sadzą drzewka w otoczeniu urządzeń rekreacyjnych. |
 |
Radosna szkoła oprócz funkcji edukacyjnych, rozbudza wśród swoich podopiecznych emocje i pasje, a także chroni przed znużeniem. Sześciolatki z Przedszkola nr 2 odwiedziły nasz plac. |
 |
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” — Janusz Korczak |
|
|
|